Homemade kerstversiering

IMG_3671

Op een mooie lentedag dik twee jaar geleden liep ik te snuisteren op een stoffenbeurs. En plots viel men oog op een breiboek. Na 2 seconden twijfelen of ik dit boek écht nodig had bleek dit toch zo te zijn.

Kerstballen breien met Arne & Carlos’.

Na de lente kwam de zomer, na de zomer was daar de herfst en plots was het december. De kinderen stuiterden door het huis ‘gaan we een kerstboom kopen? ‘En plots schoot me daar te binnen ‘verdorie, ik ging kerstballen breien!’
De boom werd enthousiast versierd… met de plastieken ballen van op zolder.

Dit zou me geen tweede keer overkomen. De breinaalden en de wol werden in september uit de kast gehaald. Elke week twee ballen breien bleek geen probleem. Dit keer ging ik kerst met gemak halen.
Uiteraard werd ik er té gerust op, had ik nog andere projectjes lopen waardoor ik de laatste week toch met een deadline (stuiterende kinderen) zat te breien.
Ook ging ook nog even ‘snel’ wat popcorn-cranberry-slingers maken om het nostalgische van de wollen ballen kracht bij te zetten. Na 3 meter popcorn en cranberry’s prikken begrijp ik het nut van een vingerhoedje compleet!

De kerstboom werd door manlief aangekocht en de doos met kerstversiering van de zolder gehaald. De wollen ballen werden erbij gelegd en de kinderen gingen los.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

bon, …. het resultaat….

Laat ons zeggen dat we wat ‘artistieke meningsverschillen’ hadden.

Andere jaren hou ik me totaal niet bezig met de ‘look’ van de kerstboom, maar dit jaar had ik uren gebreid dus nu mocht je de ballen wel zien hangen! En in dit ‘concept’ gingen ze toch echt totaal verloren.
We hebben dan ook een middenweg moeten zoeken.
Ok, ik geef toe, ik heb simpelweg een veto gesteld tegen een aantal zaken en het zo ingekleed dat ze geloofden dat we een middenweg hebben gezocht. (6, 4 en 2 jaar, dan lukt dat nog).

Hier is het resultaat:
oh en een grote plus: niets is breekbaar en alles is ecologisch.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Als persoonlijke touch maakte ik wat gepersonaliseerde kerstballen voor de kinderen.
de naam heb ik erop gehaakt.

IMG_3708

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

door Ellen

follow my blog on bloglovin

7 gedachtes over “Homemade kerstversiering

Geef een reactie

