Mugcake

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Oh wat hou ik van men ontbijt! Ik kan wakker worden en blij worden bij het idee ‘oh ik heb een lekker ontbijt in het verschiet’.

Ok,…. het gaat niet helemaal zo, eerst druk ik 2 keer de wekker af en vervloek het vroege uur, tel dan de dagen tot het weekend om dan weer te beseffen dat dat totaal geen verschil maakt qua slapen aangezien er kinderen zijn. Dan word ik wat weemoedig en denk terug aan die mooie tijd, die tijd dat je in het weekend sliep tot je echt niet meer kon slapen……

…Maar bon, ik dwaal af …. ontbijt!

Ik heb fase’s. Ik heb zeker 2 jaar lang elke ochtend havermout met amandelmelk, appel en kaneel gegeten. Dan ben ik een jaar geleden plots in de granola gevlogen (dat recept volgt zeker later nog).
En nu zit ik in de ‘mugcake’ fase.

Oh wat is dit lekker! Gemakkelijk! glutenvrij, geen suiker, rijk aan eiwitten. Kortom een schitterend begin van de dag voor lichaam en geest.

Wat heb je nodig:

  • een mug (grote tas)
  • een diep bord
  • 1 banaan
  • 1 ei
  • 2 eetl pindakaas of amandelpasta
  • snuifje zeezout indien je amandelpasta gebruikt
  • een paar stukjes pure chocolade (+70%)

Hoe maak je het

  • Prak de banaan met een vork in het diepe bord.
  • Doe er de notenpasta naar keuze bij en maak er een brij van.
  • Kluts het ei erbij
  • doe de stukjes chocolade erbij
  • Giet de massa in je grote tas en zet 3 minuten in de microgolfoven op 750watt.
  • Laat even afkoelen als je de zelfbeheersing vindt.

Ik varieer met dit receptje. Wanneer ik amandelpasta gebruik voeg ik ook nog 2 eetl amandelmeel toe. Soms laat ik de chocolade weg, vooral als ik er bosbessensaus bij eet,…

Ook maak ik zo nu en dan een snelle blauwebessen saus om erbij te eten.

Wat heb je nodig:

  • 250 gram bosbessen (vers of diepvries)
  • 2 a 3 eetl kokosbloesemsuiker
  • een beetje vanille extract
  • een beetje citroen

hoe maak je het:

  • doe alles in een pannetje en laat 15 minuten sudderen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

*je kan dit zeker een week in de koelkast bewaren dus je hebt ineens genoeg om een hele week op je mugcake te doen.

 

door Ellen

Follow my blog on bloglovin

5 gedachtes over “Mugcake

Geef een reactie

