Basic: granola part 2

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Part 2.
Zoals we al zeiden in onze vorige post over granola kan je eindeloos variëren. Dus verwacht jullie ook maar eens aan een part 3, 4 en…
Deze is mijn absolute favoriet…. Op dit moment toch. Ik ben daar erg flexibel in, favorietjes kunnen op ‘any given moment’ ingeruild worden voor nieuwe favorietjes.

Granola maken is echt zò gemakkelijk. En het loont de moeite want ik heb er nog nooit een lekkere gegeten die ik in de winkel kocht.
De ingredientenlijst is altijd behoorlijk lang maar laat je niet afschrikken, zelfs in ‘gooreind-the village’ vind je alles zonder probleem in de supermarkt. Ik koop men noten en zaden zelf ‘in het groot’ aan via pit-pit.

wat heb je nodig:

  • 125 gram havervlokkenOLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • 75 gram amandelmeel of fijngehakte blanke amandelen
  • 25 gram kokosvlokken
  • 50 gram gedroogde cranberries
  • 50 gram (blauwe) rozijnen
  • 100 gram para noten
  • 100 gram pecannoten
  • 25 gram pompoenpitten
  • 25 gram zonnebloempitten
  • 30 gram gebroken lijnzaad
  • 1 volle theelepel kaneel
  • 1,5 volle theelepel cacaopoeder
  • 30 gram gepofte gierst (voor de crunch!)
  • 70 gram maple syrup
  • 4 volle eetlepels water

Hoe maak je het:

  • Meng alles behalve het gedroogd fruit in een grote kom door elkaar.
  • Stort alles op een met bakpapier bedekte bakplaat
  • Zet 15 mintuten in een voorverwarmde oven van 175°C
  • Roer om de 5 minuten even om
  • wanneer het afgekoeld is kun je de rozijnen en cranberry’s bijvoegen
  • bewaar in een gesloten pot zoals een weckpot

Hoe eet je het:

Met je mond 😉

Heel lekker met vers fruit, yogurt, amandelmelk…
Gegarandeerd genieten van je ontbijt en geen honger tot de middag!

Enjoy!

Mijn inspiratie vond ik hier.

Door Ellen

Follow our blog on bloglovin!

 

3 gedachtes over “Basic: granola part 2

  1. Hoi Ellen, ik kon een maand geleden niet wachten op jouw recept en was zelf al beginnen experimenteren. Ik meng mijn zaden, vlokken en noten met nog wat kokosolie (2 eetlepels ) die ik heb laten smelten samen met dan cacao en kaneel en de marple syrup en zet het dan in de oven. Groetjes , Anja

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

