Coldcream voor m’n baby(s)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Schrale gezichtjes, rode plekken in het gezicht, ‘pik-lippen’… Ik kan het niet verdragen wanneer ik dat zie bij de kinderen. Gewoon al doordat je ziet dat dat moet pikken en jeuken, maar ook doordat het die perfecte gezichtjes ontsiert ;).

Die zachte babywangetjes die schreeuwen om bedolven te worden onder kusjes zijn plots schrale rode schuurpapier-wangetjes geworden.

Andere jaren kocht ik steeds zo’n coldcream stick maar dit jaar heb ik snel zelf een lekker vette crème in elkaar geflanst. Zo ga ik ’s avonds met mijn potje langs de slapende kindertjes, zalf de gezichtjes en lippen dik in en ’s morgens zijn daar die babywangetjes weer!

Het is (again!) zo simpel, slechts vier ingrediënten, allemaal eetbare, dat vind ik toch een voordeel wanneer ik het op mijn kinderen hun lippen smeer.

Wat heb je nodig:

  • 20 gram kokosolie
  • 20 gram sheaboter
  • 3 druppeltjes etherische olie (optioneel), ik gebruik tea tree*
  • beetje bijenwas
  • een klein glazen potje

Hoe maak je het:

  • smelt de kokosolie, sheaboter en bijenwas au bain marie
  • voeg de etherische olie toe
  • laat even afkoelen
  • na een paar uurtjes is het mengsel wat solide geworden, mix met een staafmixer tot een crème.

Ik gebruik de crème zelf voor mijn handen. Het is wel heel erg vettig dus dit doe ik meestal ’s avonds in de zetel

*welke etherische olie voor een droge huid : cederhout, geranium, neroli, sandelhout (bij droog eczeem, vochtinbrengend), lavendel, kamille, rozenhout, ho-blad, duizendblad (gevoelige huid), patchouli, tea tree (gebarsten of ruwe huid).

door Ellen

Follow our blog on bloglovin!

 

Geef een reactie

