Flocker-de-Flock

Iets wat Chloë en ik gemeen hebben: wij hebben enkel zonen.
Samen zijn wij, Pencils and Spoons, goed voor maar liefst 5 jongens.
Ik neem er 3 voor mijn rekening, Arno, Hannes en Willem. Chloë de andere twee, Arend en Thor.

En ook jongens kunnen best ijdel zijn! Bij onze oudste telg van bijna 7 is het niet meer mama die zomaar kan beslissen wat er gedragen wordt: ‘Neeheee, dat is geen coole t-shirt, ik zie er stom uit zo’ is een vaak gehoord tegenargument op een leuke outfit in mijn ogen.


Wat wel ‘graaf’ is is Star Wars, mega cool zijn alle figuren van Star Wars! Dus een t-shirt met een ‘trooper’ (jawel, ik ken het jargon) is echt ‘de max’ (of zegt de jeugd dat niet meer?).
Nu vind ik die kleding in de winkel met striphelden e.d. meestal zo schreeuwerig dat ik er bijna hoofdpijn van krijg. Dus… dat los ik even* op door zelf een effen t-shirt te pimpen met flockfolie.

Ik kocht maar direct 5 effen shirts in de hema en 5 vellen flockfolie, even erg low budget 5 leuke shirts dacht ik zo.

Wat heb je nodig en hoe werkt het:

  • een t-shirt die je wil pimpen
  • flockfolie
  • snijmes
  • snijmat
  • strijkijzer
  • geduld en een vaste hand 
  • Ik zocht een kleurplaat van een trooper en drukte deze af. Ik heb ze onder de kopieermachine nog eens 50% vergroot.
  • kleef de plaat op je flockfolie en snij je figuur uit.
  • leg je flockfolie met de kant van het plastiek omhoog op je t-shirt en bedek het met een bakpapier.
  • zet je strijkijzer op de ‘wol-stand’ en hou het 30 seconden op je folie.
  • haal het plastiek van je folie en klaar!

*Eerlijk is eerlijk. Die trooper was wel echt veel snijwerk. Mijn zus wist me net te zeggen dat je je figuren ook kunt laten uitsnijden met een speciale printer.

Hannes zijn t-shirt met vleermuis was op 15 minuten klaar ;), gelukkig maar.

IMG_5160
Door Ellen

Follow our blog on bloglovin!

 

 

Een gedachte over “Flocker-de-Flock

Geef een reactie

