Theo ‘Von Trapp’

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jep, ik heb ‘the sound of music’ vaak gezien. 😉
En mijn favoriete stuk is wanneer Maria al zingend de oude gordijnen opmerkt en zo de 7 kinderen speelkleren aanmeet uit dezelfde stof.

Nu ben ik niet direct fan van je kinderen in ongeveer dezelfde kleren steken, zeker niet alle drie. Dan is het ‘Von Trapp’-gehalte echt té hoog. Maar zo de jongste en de oudste… dat vond ik nu stiekem wel wat schattig. En uiteraard had ik gewoon ook heel erg veel van dezelfde stof. (Ik koop wol en stof altijd onder het motto ‘beter teveel dan te weinig’)
Moest ik niet een aantal delen verkeerd geknipt hebben zou ik er misschien wel drie uit gekregen hebben.

Qua kinderhemdjes is er een grote klassieker in naailand. Het Theo-hemdje van Zonen09. Heerlijk patroon, ruimte voor variatie. Zou alleen iets langer mogen van mij.
Arno is aan de smalle kant en ik heb voor hem een 116 qua breedte gemaakt en een 128 qua lengte. Toch had het nog een centimeter of twee langer gemogen dus volgende keer een maatje groter.
Gelukkig heb ik m’n zus met haar zalige webshop k-bas op 200 meter van mij wonen want ik had geen vlieseline meer en ook geen knopen meer.
En goddank kreeg ik nog het advies om bij de armsgaten de grootte van de 128 te nemen. Nogmaals merci siskobymieke! Arno had anders zijn armen niet kunnen bewegen.

De stof komt van koning uil en heb ik twee jaar geleden gekocht op een beurs.

Voor Arno maakte ik de gewone standaard versie. Voor Willem heb ik er een paspeltje in verwerkt en grotere knopen genomen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

betrapt: ik moet mijn kinderen snoep geven om te laten poseren…

Door Ellen

Follow our blog on bloglovin!

3 gedachtes over “Theo ‘Von Trapp’

Geef een reactie

