Zonnebescherming voor de lippen: lippenbalsem met shea-boter.

IMG_1928

Iets wat mijn kids van mij hebben meegekregen zijn volle lippen en daar ben ik blij om, alleen zijn die volle lippen heel gevoelig voor weer en wind, maar vooral ook voor de zon. Verbranden doe ik raar af zelden, maar mijn lippen kunnen niet onbeschermd de zon in, ze worden dan in een mum van tijd extra rood en branderig.

Na de basisversie van onze lippenbalsem met cacaoboter geef ik jullie een zomerse variant met shea-boter. Shea-boter zou een natuurlijke zonnefactor bevatten. De SPF van de boter zou tussen tussen de 0 en 6 liggen, dit is dus niet erg hoog, maar genoeg om onze lippen te beschermen bij deze zonnige zomerse dagen.

Ook van deze lippenbalsem heb ik er enorm veel rond slingeren. Omdat ik dezelfde sticks gebruik label ik ze met een stukje washi-tape, zo weet ik direct soort welke ik heb gevonden in de diepe krochten van mijn handtas.

Deze lippenbalsem is echt heerlijk en als ik mijn broer, moeder en tantes wil plezieren dan maak ik voor hen enkele sticks. Het recept is net zoals de vorige weer super eenvoudig.

Wat heb je nodig:

  • 7 gr bijenwas
  • 7 gr kokosolie (kan ook olijfolie, amandelolie, arganolie enz..)
  • 7 gr shea-boter ( ik gebruik rauwe boter)
  • lege lippensticks

* Voor in een potje gebruik je 14 gr kokosolie, zo is hij iets zachter en makkelijker uit te smeren.

Hoe maak je het:

  • Verwarm alles au bain marie.
  • Giet het in je stickjes.
  • Laat het even hard worden en klaar!

En nu genieten van dat zonnetje, joepie!

Door Chloë

Follow our blog on bloglovin!

Geef een reactie

