Hittegolf! Ananas – steranijssiroop

FullSizeRender

Wat een heerlijke combinatie! Ananas en steranijs is werkelijk ‘a match made in heaven’.
Ik dronk het voor het eerst op een romantisch weekendje weg met manlief. Dit als deel van ons ontbijt in een sterrenzaak.

Een aantal weken later probeerde ik het zelf eens uit. Ik perste een verse ananas uit en liet het een tijd trekken met wat steranijs…. lekker maar het was niet zoals ik het in gedachten had.
Tweede plan was een siroop maken. En ja! de siroop aanlengen met wat bruiswater en je hebt een heerlijk verfrissende zomerse drank.

Wat heb je nodig:

  • 1 ananas geschild en in stukjes gesneden
  • 200 gr suiker
  • 2 steranijs
  • ½ cup water
  • snuifje zout
  • takje munt

Hoe maak je het:

  • Doe al je ingrediënten in een pannetje
  • Breng het aan de kook en zet dan het vuur wat lager. Laat sudderen tot de ananas zacht wordt.
  • Zet het vuur uit en laat nog een half uurtje staan.
  • Steriliseer ondertussen je jampot
  • Verwijder de steranijs en munt en mix alles fijn met een staafmixer
  • Leg je kaasdoek boven een kan en giet je puree erin. Pers zoveel mogelijk van het sap eruit.
  • Giet de siroop in je gesteriliseerde pot.

Hoe drink je het?
Ik doe 1,5 eetlepel siroop voor een groot glas. Maar uiteraard hangt het van je smaak af.

Mijn siroop staat ondertussen al 3 maanden in de koelkast en is nog steeds perfect.
Schol!!

Door Ellen

Follow our blog on bloglovin!

 

 

Geef een reactie

