Allesreiniger

img_6073
Onze jongste telg, mijn eeuwige baby, is op 1 september met school gestart. Zeeën van tijd werden daar plots gecreëerd (ahum!).
Op mijn thuisdagen (ik noem ze bewust niet ‘vrije dagen’ 😉 ) komt er eindelijk wat extra tijd vrij om me te focussen op men schilderwerk.
Maar ook tijd om me te ontpoppen tot een georganiseerde huisvrouw (*proest het even uit) die niet steeds achter de feiten aanholt.
Met een waar huishoudschema ben ik aan de slag gegaan. De chaos was (is?) te groot om zonder schema aan te pakken.

Het sprayflesje voor keuken en badkamer wordt hier van alle schoonmaakproducten het meest gebruikt. Meermaals per dag om de keukentafel af te kuisen, het aanrecht, de gootsteen, vette handafdrukjes op de deuren, enz.
Tot voor kort gebruikte ik gewoon een product uit de winkel. Maar daar zitten zoveel chemische stoffen in. En deze stoffen komen dan weer in aanraking met ons eten, dat leek me nu niet zo ideaal.
Dus… Dat maken we even zelf.
fullsizerender
Dit is een win-win-win receptje!

1: niet schadelijk voor de gezondheid
2: alles is biologisch afbreekbaar!
3: goed voor de portemonnee

Wat heb je nodig:

  • 50 ml natuurazijn
  • 400 ml gedestilleerd water
  • 30 druppels etherische olie (ik deed citroen en lavendel)
  • een sprayflesje*

hoe maak je het:

  • doe de azijn in je flesje
  • voeg de etherische olie toe
  • voeg water toe
  • goed schudden

*bewaar je allesreiniger liefst op een donkere plaats
*citroen olie is ideaal omdat het desinfecterend werkt.

In mijn zoektocht naar diy huishoudproducten ben ik op deze geweldige site terecht gekomen! Een aanrader, daar vond ik het recept.

Door Ellen

Follow our blog on bloglovin!

 

4 gedachtes over “Allesreiniger

Geef een reactie

