Rocky Roads – Nigellakes

IMG_6849Ik heb véél kookboeken, ik geef toe dat ik ze bijna verzamel. Zo heb ik boeken van Yvette Van Boven, Jamie Oliver, een 3 tal boeken over brood, over fermenteren, zelf dranken brouwen. Ben ik fan van Hemsley & Hemsley,… en oh wat ben ik fan van Nigella Lawson!

Zelfs als niet-kokende tiener heb ik alle afleveringen gezien van haar kookprogramma. Heerlijk om haar bezig te zien. De liefde voor eten spat gewoon van het scherm. Ook super hoe ze voor pure en échte volle producten kiest. Daar kan ik me absoluut in vinden.
Dus uiteraard heb ik ook een aantal van haar boeken aangeschaft 😉
Er zijn hier een heel aantal klassiekers die uit één van haar boeken komen. (Zalm teryaki, salade niçoise, curry met scampi, instant pannenkoekjes, pasta met balletjes, enz..)

Het recept dat ik hier ga delen hoort absoluut thuis in de categorie ‘guilty pleasures’. Het is mega simpel en echt vingerlikkendlekker. Hier worden deze zalige klompjes geluk dus ‘Nigellakes’ genoemd.
Perfect om te maken voor veel mensen, zoals om te trakteren op het werk of een feestje.
Het komt uit haar boek ‘Nigella Express’.
Ik heb het wat aangepast naar ingrediënten die te vinden zijn in elke supermarkt (ik woon niet in een grote stad zoals Chloë en soms is het een zoektocht naar bepaalde ingrediënten).

Wat heb je nodig: (24 stuks)

  • 125 gr zachte boter
  • 300 gr pure chocolade (70% of meer)
  • 3 eetlepels vloeibare rijstsuiker (delhaize)
  • 200 gr petit beurre
  • 100 gr (mini)marshmallows
  • 2 tl poedersuiker

Hoe maak je het:

  • Smelt de chocolade met de boter en de rijstsuiker op een laag vuurtje.
  • Schep 1,25 dl van dit mengel uit de pot en zet even opzij
  • Doe de koekjes in een diepvries zak en sla met een deegroller in stukken en kruimels
  • Wanneer je geen minimarshmallows vond snij dan even je grote marshmallows in stukjes (ik doe altijd in 4)
  • Spatel de kruimels en stukken door het chocolademengsel en roer de mashmallows erdoor.
  • Bekleed een ovenschaal bakpapier en stort je chocolade-koekjes mengsel hierin uit, strijk wat vlak.
    Giet nu de opzij gehouden chocolade erover en strijk het ertussen en op.
  • Zet minimum 2 uur in de koelkast
  • Snij in blokjes en bestrooi met poedersuiker.

    IMG_6844

Smakelijk!

Door Ellen

Follow our blog on bloglovin!

 

 

 

Geef een reactie

